Klachtenregeling
Kwaliteit en dienstverlening staan hoog in het vaandel bij Inpetto Jeugd- GGZ te Zevenbergen en Oosterhout. Wij willen onze behandeling zo goed mogelijk afstemmen op uw wensen en verwachtingen. Toch kan het zijn dat u een klacht hebt over genomen beslissingen of de wijze waarop medewerkers met u omgaan. Klachten van cliënten behandelen we serieus en respectvol.
Niet tevreden met onze dienstverlening?
Inpetto jeugd-GGZ neemt uw klachten serieus. Een klacht is een signaal waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren. U kunt bijvoorbeeld een klacht indienen als:
- een van onze medewerkers u niet netjes heeft behandeld;
- u te lang hebt moeten wachten op een reactie van ons;
- u niet de informatie ontving waar u om vroeg.
Het is belangrijk dat u duidelijk uw klacht beschrijft. Geef bijvoorbeeld aan wanneer u contact heeft gehad met ons. Of wat er op een bepaalde datum is gebeurd.
Wat in uw klacht moet staan
In uw klacht moet in de ieder geval staan:
- een omschrijving van wat er is gebeurd;
- de datum waarop het is gebeurd;
- over welke persoon de klacht gaat;
- uw naam en adres.
Wat u kunt doen als u een klacht hebt
Bespreek uw klacht eerst met de betrokken medewerker. Een direct gesprek is meestal de snelste manier om tot een oplossing te komen. Daarmee voorkomt u dat de problemen blijven voortbestaan en u stelt de medewerker(s) in staat de hulpverlening te verbeteren.
Wanneer u er met de medewerker niet uitgekomen bent, kunt u per mail een klacht indienen bij de Raad van Bestuur van onze instelling, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Deze neemt vervolgens contact met u op om de klacht te bespreken en overlegt met u hoe de bemiddeling vormgegeven wordt om de onvrede op te lossen of de relatie te herstellen.
Klachtbemiddeling heeft altijd onze voorkeur. Lukt dit niet, dan kan uw klacht meer formeel in behandeling genomen worden. Voor (klachten over de behandeling van) jongeren tot 18 jaar die vallen onder de Jeugdwet is er de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan een externe onafhankelijke klachtencommissie en/of een vertrouwenspersoon. Via het AKJ: www.akj.nl leest u hoe u in contact komt met hen.
Daarnaast kunt u op de website van de Rijksoverheid informatie vinden over de regelingen: https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulpnodig/klacht-of-bezwaar-over-jeugdhulp
Tips?
Uw TIP maakt Inpetto Jeugd-GGZ beter. Wij streven voortdurend naar optimale dienstverlening. Daarom zijn wij geïnteresseerd in de ervaringen, zowel positieve als negatieve, die u met Inpetto Jeugd-GGZ heeft opgedaan. Door uw opmerkingen of tips met ons te delen, helpt u ons om de kwaliteit van de dienstverlening, waar nodig, te verbeteren.
Dit kan via het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.